HOME LG4C

Katharina Barbosa Blad
Yamile Calderon & Edward Cunniffe
Shwan Dler Qaradaki
Hjørdis Kurås
Andrea Lange
Beate Petersen & Dimitri Lurie
Lars Sandås
Ulla Schildt
Kjetil Skøien
Johanna Zwaig
Marit Schade Ødegaard
Hedi Zandiyeh




Home EXILES 

Katharina Barbosa Blad
Yamile Calderon
Ulla Schildt
Shwan Dler Qaradaki
Andrea Lange
Sam Iravanian
Malin Lennstrom-Ortwall
Mona Bentzen
Marit Ødegaard
Hjørdis Kurås
Lars Sandås
Beate Petersen
Adriana Alves

Gjestekunstnere:

Katrine Meisfjord
Endre Tveitan
Johanna Zwaig
Hedi Zandiyeh



Om oss

Film program

Presse

Bilder

Aktuelt


































                                                                                                            



                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   





(f. 1971 i Oulu, Finland) har studert fotografi ved Dublin Institute of Technology og Aalto University, Helsinki. I arbeidet hennes er menneskets forhold til naturen et tilbakevendende tema. Schildt har utstilt både i Norge og internasjonalt og hennes arbeider er inkludert i en rekke samlinger, som Uios kunstsamling, Kommunal og moderniseringsdepartementet, OsloMet kunstsamling og Office of Public Works i Irland.

Dots, Lines and Secret Homecomings består av tre fotografier, som for første gang vises som et triptyk. Arbeidet tar utgangspunkt i endringene som skjedde etter nedstengningen av samfunnet i mars 2020.

Dots, Lines and Secret Homecomings.


«I mars 2020 endret alt seg. Barnehager, skoler og arbeidsplasser ble stengt. Arbeid stoppet opp eller ble utsatt og gatene var tomme for folk. Jeg leste bøker, gikk igjennom papirer og begynte å se på gamle prosjekter. I mitt arkiv fant jeg tre bilder: måken, planten og nattehimmelen.

Måken så plutselig mistenkelig ut og planten var skummel, men det var noe fint med stillheten i himmelen. Det var så rolig, det opplevdes som noe riktig. Gjensynet med disse bildene fikk meg til å huske at stillhet er noe du trenger å bli vant til. Det tar tid å justere seg.»